Pages

Mari Kuruskan Badan~

Mari Kuruskan Badan~
Jangan malu-malu

Thursday, April 28, 2011

AKU, LRT, SEORANG TUA dan BUKU

     Ketika coretan ini ditaip oleh diriku, aku sedang mendengar lagu-lagu hindustan yang merdu menusuk telinga dari koleksi filem-filem box-office dan air mata darah dari Bollywood...sesungguhnya aku masih tidak dapat menerima kenapa Shah Rukh Khan itu tidak meminang Kajol sebagai isterinya sedangkan mereka ibarat Kapal Titanic tersergam indah sebelum tenggelam akibat melanggar ketulan ais akibat kecuaian anak kapal yang mengemudinya setelah duk asyik menyekodeng Jack dan Rose bercumbu-cumbu....hahahha..maaf mengarut dan merepek di malam hari..(lagu Mehndi laga Ke Rakna dari filem cambest Dilwale Dulhania Le Jayenge sedang berkumandang ketika ini). Lama tak update blog, lama tak tulis apa-apa kat blog and now, here I come! The lady with zero power but 100% energy generated from the deepest heart..trimas!

     Sekali aku merepek, aku macam tak boleh stop..hahaha..takde apa yang best jadi tapi Ahad lepas, on 24th April aku telah merajinkan diri yang memang teruja ini ke PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR di PWTC itu. Aku seorang diri sahaja ya kawan-kawan setelah semua mangsa yang dikesan tidak dapat menemani diri aku yang kerdil ini akibat sebab-sebab tertentu. Tetapi, mengikut logik akalnya, aku seronok je shopping buku kat PBAKL tu sorang-sorang sebab nama pon aku ni agak kuat ulat bukunya, jadi lebih baik dan afdhallah kalau aku seorang diri sahaja melayan kegilaan den ini.

     Mula-mula aku rancang nak pergi pagi dalam pukul 9 macam itu dengan alasan tak nak bersesak sangat dengan orang ramai waktu naik LRT dan aku pun nak kejar novelis kesayangan aku iaitu kak Nurul Syahida - the writter yang buat booksigning buku baru dia entitled VALENTINA NERVOSA dalam pukul 10pg sampai 12 tengahari tetapi disebabkan mak aku, abang aku, akak ipar aku dan tak ketinggalan dua orang anak buah aku yang nangoi tahap mak lampir nak pergi rumah kenduri kahwin dalam pukul 11 macam tu, aku terpaksalah memendam rasa seketika sebab abang aku nak hantar aku kat LRT Bandar Tasik Selatan sekali jalan sahaja nanti bila diaorang semua keluar, dia pun senang, tak payah nak buat kerja dua kali..ye tak? Ye kan jelah! Tapi dalam pukul 11.30 jugaklah baru gerak..heshkkkgyargh!

     Dah lah aku baru je beli tiket, LRT dah sampai, dan dengan maju jaya dan kudrat yang ada aku berlari nak kejar tren yang dah nak gerak tu tapi disebabkan aku tak nak kepala aku terputus di penggal pintu LRT aku pon bersabar jelah tunggu tren seterusnya yang lambat nak mampuih gak! Dan akhirnya dalam pukul 12 lebih, barulah aku sampai PWTC tu dan nasib aku pun baik sebab tak ramai sangat human being dalam tren masa tu.

     Biasalah, kalau jalan seorang diri ni, langkah kaki akan jadi pantas dan aku pun jalan macam ada stalker tengah kejar aku. Masuk je kat hall karangkraf, aku terus cari kak Nurul Syahida @ Kak Shai..perghh! Aku nampak! Aku nampak! Secara live aku nampak dia dan aku teruja macam aku nampak Brad Pitt tengah bagi flying kiss kat aku. Dengan tak sabar dan gelojohnya, aku pon bergegaslah pergi cari buku VALENTINA NERVOSA @ VN kat tengah-tengah hall. Aku ingatkan Kak Shai tu akan duklah terpungguk kat meja penulis tu, jadi dengan pandainya aku pun pergilah shopping buku-buku lain lagi yang ada dalam hall Karangkraf tu....dah beli beberapa buah buku, aku pun pergi bayar dan sambil beratur nak bayar, aku jeling-jelinglah Kak Shai dan akhirnya aku rasa macam depresi gila bila aku tak nampak pun batang hidung dia hatta tudung dia skali pun...in other words, dia dah BALIK!!!!!!!!!!! Ceh! Kecewalah gak tak dapat sign dia tapi takpelah, nak buek camno! So, aku pon teruskan bershopping lagi.......inilah dia gambar yang menunjukkan suasana PBAKL yang sesak bagai nak rak....

Toot!~ Yang pakai tudung merah tu Fauziah Ashari..da legend bagi aku, novel dia Pergilah Sepi novel pertama aku baca secara sorok-sorok kat MRSM dulu..hahah

Pintu gerbang ke daerah Karangkraf yang bosar nak mampuih!

H.M Tuah Iskandar yang pernah datang sekolah aku dulu, aku dah pernah ambik autograph dia waktu dia datang dulu tapi buku nota tu dah ghaib takpon dah selamat kena bakar!

Books Tower

Marilah membaca kerana membaca jambatan ilmu...oh Yeah!~walopun makcik baca buku resipi bagaimana membuat kuih cara 

Bila dah penat, kita lepak aja kat sini supaya orang lalu boleh sepak sesuka hati..hahaha


 
Koleksi buku yang telah berjaya di beli oleh aku yang tak berape banyak duit pon


     Memang best tahap cipan-cipan kenduri kahwin! Seronok dan aku telah berbelanja macam orang gila dengan menghabiskan sebnyak RM130 untuk bershopping buku..hahaha..beli buku..bukan baju..kan berfaedah gitu..hhaha..so, every year kena jadi acara wajiblah sebab I love book like crazy gituh!....Penat berjalan, penat tangan mengendong plastik buku dan penat juga mental aku melayan jurujual Linguaphone (alah, mesin ke ape tah yang duk swoh ajar bahasa asing tuh cam bahasa Inggeris ke, Spanish ke)...

     Apa-apa pun, kita memang kena jadi rakyat Malaysia yang kuat membaca. Jangan asyik nak suruh anak-anak je baca buku tapi mak bapak tak rajin pun nak membaca. Membaca jambatan ilmu dan gunakanlah jejantas ketika melintas....Adios!

p/s: Tajuk entry aku ada perkataan 'SEORANG TUA' tapi sebenarnya takde kena mengena langsung mana-mana manusia warga emas dalam entry kali ini..saja aku letak dalam tajuk..sebab aku saje-saje nak mengada..hah!

    

4 comments:

  1. syeeda !!!
    ko minat hlovate jgk ea???
    ho3...

    ReplyDelete
  2. of course erin comel!hahahha..ma feveret!

    ReplyDelete
  3. NANGOI

    ditempat saya nangoi adalah name komersial bg anak babi...hatie2 dalam pemilihan bahasa..anak buah = nangoi??? oh tidak...yg len2 best...rase rugi lak x g....penulisan fun...ramlee awang murshid ade x???hehehehe keep up the good work

    ReplyDelete
  4. oh ye ke?hahah..actually term nangoi yang saya guna tu tak pernah langsung saya tahu digunakan oleh mana orang lain sebb itu adalah satu ayat yang akak sya create sndri sahaje..mean, dia saje2 cipta untuk bawak maksud lasak dan sukar di kawal..bila saya cakap anak buah saya nangoi maksudnye diorang tu budak yang lasak dan nakal2..heheheh....jadi, nangoi yang saya guna tu berbeza maksudnya dengan nangoi yang digunakan ditempat awak..TQ yep, saya tak tahu plak nangoi tu perkataan yang betul2 wujud, huhuhu..ramlee awang musyid takde waktu saya datang..heheh..TQ lawat blog saya!

    ReplyDelete

Followers ~ Anak2 Ketam

Emotion Levelita~